Tyvärr, inga nyårslöften för mig. Visst lovar jag mig själv ibland saker i stil med att nu ska jag sluta äta godis, börja motionera regelbundet mm mm men sådana löften gör jag utan samband med vissa datum. Bestämmer jag mig för att bättra mig på något område så gör jag det bums! OK, försöker i alla fall...
Den gamla klassikern att börja banta imorgon (och passa på att frossa ordentligt idag) är det väl ändå ingen som går på i verkligheten?
Sedan är det förstås ingen dum idé att ta sig en funderare på själva nyårsaftonen om det finns något att förbättra. Den som tänker sluta dricka alkohol (och kommer på det innan midnatt) får förstås hoppa över champagnen vid tolvslaget!
Men det gäller bara mig! Ni andra får givetvis ge hur många nyårslöften ni vill, och ser ni det som en lek behöver ni ju inte ha dåligt samvete över de löften ni inte kan hålla.
Å, smälta tenn har jag inte gjort sen i tonåren, lödning räknas knappast. Spå är roligt, men även det var sååå länge sen. Hannele, du har barnasinnet kvar!