Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> ... och vad hittade ni på Trädgårdsmässan? :)
          skogstroll
          Inlägg 10-04-2010, 18:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Själv var jag förkyld och trött som döden, stod i korv-kö i en halvtimme trots 4 personal som slängde upp kokta korvar.... i alla fall köpte jag två chiliplantor och två pleione orkidéer smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 15)
          Iza
          Inlägg 10-04-2010, 19:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 2 351

Sparrisplantor, div sticklingar. rolleyes.gif

--------------------
          zon3-4

Citera
          Peztis
          Inlägg 10-04-2010, 20:23
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Skogstroll, då kände du sig antagligen så som jag kände mig på Kistamässan! Och sedan bLev jag jättedålig - borde inte alls ha gått!!!

På Älvsjömässan köpte jag två par handskar, två ranunklar, en bok om att gjuta i betong, plasttofflor till hela familjen (första gåmngen jag lyckats hitta stl 46 till min man!), sättpotatis... Sedan blev det ju smått och gott som man plockade åt sig gratis! Fick en kasse från Expressen innehållandes ett par jättefina terädgårdshandskar, en tumstock, en snickeripenna, en burk målarfärg och lypsyl. Sedan fick jag en stickling vid Allers Trädgårdstidning och en faslig massa broschyrer och tidningar... Och jag tror det blev tre påsar med gratisfröer. biggrin.gif

Vad jag hade planerat att köpa var en liten sax från Fiskars men jag hittade inte deras monter trots att de sa på Kistamässan att de skulle vara med på Älvsjömässan... Så det bidde aldrig någon sax...

Redigerat av Peztis: 10-04-2010, 20:25

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 10-04-2010, 21:00
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Jag hade inte så mycket pengar så jag höll igen med inköpen iår så det blev bara några ympkvistar, en saintpauliastickling, en tygväska för 20kr, en fästingplockare för 10kr och några fuchsiasticklingar.

+ JAG VANN EN JÄTTEFIN TRÄDGÅRDSBOK I POMOLOGISKA SÄLLSKAPETS MONTER smiley_small_hug.gif
          Jag brukar aldrig vinna något men jag lämnade in min tipslapp och gick dit då det var dragning på torsdagen kl. 12 och jag blev mycket förvånad då det var mitt namn som drogs.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Peztis
          Inlägg 10-04-2010, 21:32
          Länk hit: #5

Medlem

Grattis Åsa!

Fästingplockaren, är det en sådan där som ser ut som en kofot i miniatyr? Vi har dem och de är suveräna!

Kom på att jag köpte små omskolningsverktyg hos Impecta också - använt dem idag och de var riktigt bra!

--------------------

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 10-04-2010, 21:36
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Japp det var som 2 kofotar av olika storlek i grön plast i förpackningen, tror det var icakurirens monter som hade dem. Jag brukar inte få fästingar (trots att jag vadar runt i gräs, går i skogen, gosar med hundar som har fästingar etc.) men jag bor ju i ett fästingtätt område så en fästingplockare kan ju vara bra att ha hemma ifall de skulle börja få smak för mig.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Peztis
          Inlägg 10-04-2010, 21:40
          Länk hit: #7

Medlem

Mina används i stort sätt endast på en av katterna (den andra är alltid inne, hon fyller 20 år om 10 dagar!) och det funkar klockrent! Aldrig ett huvud som sitter kvar eller liknande, aldrig svårt att få bort dem. Vidriga äckliga kryyyyp!

Hoppas du INTE får användning av dem! biggrin.gif

Redigerat av Peztis: 10-04-2010, 21:41

--------------------

Citera
          vanjalarsa
          Inlägg 10-04-2010, 21:57
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 376
          Medlem nr: 14 996

jag tycker tyvärr att mässan blivit sämre. det är otroligt dyrt! Man skriver att det är "mässpris"..vadå,,extra dyrt eller?
          Några Fuchsiasticklingar var allt.
          Jag tycker att man säljer mycket skräp till ockerpriser. Nästa år kommer jag inte att åka till mässan.
          mvh vanjalarsa rolleyes.gif

Citera
          ingmet
          Inlägg 10-04-2010, 22:20
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 514
          Medlem nr: 2 315

För mig blev det 5 sparrisplantor.. har spanat i många år och nu var det dags att slå till.. I övrigt så blev den en kasse med gratis-tidningar.. alltid bra att ha när man intar soffläge.. Gick runt i 4 timmar på fredagen.. väldigt trött i fötterna trots fotriktiga skor.. mycket folk.. och lite same - same.. men det hör till mässan oavsett vilket ämne som ställs ute.. Jag går dit enkom för att få se alla planteringar.. otroligt maffigt att få se t.ex magnolior i massor - och i blom..samtidigt.. Stod och klappade på tulpanerna.. vid något av lökstånden.. Fick även ögona på Pelargonen P x Ardens.. - en sån vill jag ha!.. så nu gäller det att jaga på nätet.. för de två stackars sticklingar jag hittade på mässan kostade 200kr styck!! mässpris.. hahohoho..

--------------------
          Bor i zon: Stockholms inre kustområde
          "Ännu har det inte kommit en vår då knoppar glömt att brista"

Citera
          Epikuros
          Inlägg 10-04-2010, 22:25
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 26 927

Jag köpte en Dendrobium Primulinum från Svenska Orkidésällskapet som numera hänger i mitt fönster, en Nematanthus Punctatus från Gesneriasterna vilken endast en person i Sverige hittills lyckats få i blom (enligt Gesneriasterna) och en groddbox från Lord Nelson, bara för att den blir lite snyggare och händigare än en glasburk på bordet. Nu glömde jag nästan den lilla frögömman jag köpte för att ha mina frön i till busplanteringen i sommar!

Mest av allt var det ju bara designskräp på hela mässan, lite trist.

Fast anläggningen jag var med och byggde upp vann 2:a pris, det vart ju skoj =)

--------------------
          Min blogg: http://www.gronatummen.blogg.se

Odlingslott i Saltsjö-Boo, Stockholm, Zon 2-3

Citera
          zissi
          Inlägg 10-04-2010, 22:49
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Ohh, vad det var roligt att gå på mässan i dag! biggrin.gif
          Vi hann inte riktigt med att gå där alla sällskap håller till, skulle nog behöva en dag till för att kunna gå i lugn och ro och titta på allt och prata med alla trevliga författare och utställare (även odlaiter blush.gif ), men orken räcker bara till en dag tyvärr.

Vi var på en föreläsning av författaren Lena Israelsson. Hon gav ut sin nya bok Grönsaksodling som jag köpte och gav till sonen. Mycket inspirerande människa som vi fick en pratstund med efteråt också.

Vi fastnade som vanligt vid Kelfstad förlag och Kinna Jonsson. Kul att ses igen. Nu håller de på att jobba med en julinspirerad bok med gamla släktrecept, pyssel m.m.

Sen köpte jag salamikorv, alspånsrökt korvring, 14 påsar grönsaksfröer från Runåbergs, bricka och servetter "Mårbacka" från ART Ann-Louise Bäckström + 3 kort däriftån också, 1 ex. av Hemträdgården 10:-, 8 vykort från Riksförbundet Svensk Trädgård ......sen tror jag inte det var något mera. Tyvärr hade inte Runåbergs med sig alla fröer jag skulle ha men det får vi fixa på något annat sätt. Jag är så otroligt nöjd ändå happy.gif. Något av det jag köpte här nedan:

Bifogad fil  Hembakat_kn_ckebr_d__Martins__384__bricka_servetter_fr_n_fr_n_Tr_dg_rdsm_ssan_10_april_2010.JPG ( 105.37k ) Antal nedladdningar: 87

Godnatt alla och sov så gott! d010.gif

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Gillan
          Inlägg 13-04-2010, 09:31
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Tjaa, vad köpte jag? En helt fantastisk kruka ( BS Betongdesign ), en massa skott, några lökar, nya "Crinum powelli" som jag glömde ute i höstas ranting.gif , ..............och..........nåja, jag/vi gjorde slut på en himla massa pengar i alla fall sweatingbullets.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Wilmer
          Inlägg 18-04-2010, 00:44
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Suck, lite avis är jag. Men de där mårbacka grejjorna, vi har en affär i stan som säljer den varianten. De borde kunna ta in Mårbacka whist.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          skogstroll
          Inlägg 23-04-2010, 13:08
          Länk hit: #14

Medlem

alltså ibland blir man ju lite frustrerad över vad man INTE köpte på mässan. Jag var i en monter där de hade världens grymmaste långhåriga fårskinn (lite dyra kanske) men fina stickade tröjor o grejer också... nån som kan komma på vilken monter det var? thanks.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Maggan H
          Inlägg 23-04-2010, 15:39
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Jag köpte frö(!), köpte man 10 påsar fick man en present, tja, kunde behöva ett par nya handskar el nåt sånt tyckte jag. Och visst fick jag en present-mer frö! rotfl.gif

Jag köpte också Kalljordskrinumlökar, stora kalebassliknande saker som ska ge så fina klockblommor. Har gått och funderat på om det var såna som bla blomkronan också köpte men tycker inte att jag får det att stämma med hur hon hade fått sina beskrivna för sig (av holländarna); icke härdig, skall planteras liggande... Min instruktion löd planteras stående, härdig. Och 4 för 100, det skiljde också. Så blomkronan el andra som känner igen dessa, vad var det holländarna saluförde?

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          skogstroll
          Inlägg 23-04-2010, 15:42
          Länk hit: #16

Medlem

det var ju inte så många med odlaknappar i rotation?

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon