Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ska bygga växthus. Går det att köpa kanalplast endast?
          Katta
          Inlägg 12-04-2010, 09:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 45
          Medlem nr: 3 586

FÖrut var jag inne på att köpa ett litet billigt växthus med alustomme, i väntan på att plånboken skulle bli större och småbarnen växa upp *ler* så att tid finnes till att bygga det där fina träväxthuset som jag faktiskt vill ha.

MEN nu har nya möjligheter visat sig, vi ska i vår gjuta ny grund på samma ställe där ett fd träväxthus står, nu vacklar jag angående drömmen om det där vackra snirkliga träväxhuset med spröjsade fönster.

Vi har tillräckligt många fönster på gården som måste skötas och målas om med jämna mellanrum, är inte så sugen att även behöva kitta/måla om ett stort växthus då och då...

SÅ, jag har kikat lite på www.glasbacken.se och blivit inspirerad att bygga enkla träramar med kanalplast istället. Inte så snyggt i mina ögon, men verkar mycket mycket lättare att underhålla.

Frågan äro därmed, Finns det kanalplast eller liknande att köpa på "lösvikt". Och kostar det multum?
          Alla tips tages tacksamt emot.

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 3)
          theseraphim
          Inlägg 12-04-2010, 09:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Det går att köpa kanalplast och annan växthus plast endast. Sälj oftast i stora sjok om typ 2*4m som sedan skärs till men det är möjligt att de finns i mindre färdiga storlekar med. Kommer inte ihåg vart vi köpte men sök runt så kommer du att hitta något. Kolla med företag som sysslar med uppföring av större växthus typ till plantskolor för de har sådant material. Sågas lätt med vanlig fogsvans eller med sticksåg

Citera
          asaleo
          Inlägg 21-04-2010, 21:05
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 91
          Medlem nr: 19 131

Kanalplast har jag beställt på Willab färdigkapat till önskade mått. Frakten ingick i priset.
          Somliga rutor fick jag passa till genom att såga med ett bågfilsblad. det är mycket lätt att såga den här plasten.
          Asaleo

Citera
          Koste
          Inlägg 22-04-2010, 17:55
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 28 330

CITAT (Katta @ 12-04-2010, 10:31) *
          FÖrut var jag inne på att köpa ett litet billigt växthus med alustomme, i väntan på att plånboken skulle bli större och småbarnen växa upp *ler* så att tid finnes till att bygga det där fina träväxthuset som jag faktiskt vill ha.

MEN nu har nya möjligheter visat sig, vi ska i vår gjuta ny grund på samma ställe där ett fd träväxthus står, nu vacklar jag angående drömmen om det där vackra snirkliga träväxhuset med spröjsade fönster.

Vi har tillräckligt många fönster på gården som måste skötas och målas om med jämna mellanrum, är inte så sugen att även behöva kitta/måla om ett stort växthus då och då...

SÅ, jag har kikat lite på www.glasbacken.se och blivit inspirerad att bygga enkla träramar med kanalplast istället. Inte så snyggt i mina ögon, men verkar mycket mycket lättare att underhålla.

Frågan äro därmed, Finns det kanalplast eller liknande att köpa på "lösvikt". Och kostar det multum?
          Alla tips tages tacksamt emot.

Kanalplast köper du på byggvarubutik, typ hjem o fix eller liknande. byggvaror

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 17:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon