Medlem
Antal inlägg: 384
Medlem nr: 1 783
Åhh.... Ja! I morse när jag vaknade hade jag vårkänslor, och ville ut och gå och cykla... Men när jag tittade ut genom fönstret var det snö, kallt och blött...
Medlem
Antal inlägg: 2 643
Medlem nr: 579
Jag är visserligen ingen höst-/vintermänniska, men tycker att varje årstid har sin tjusning.
Att komma in stelfrusen efter hundpromenad, lek med barnen, kattpromenad — eller vad man nu sysslar med ute — ta en kopp med något varmt, kanske sätta sig framför brasan ... Tycker det känns lite taskigt mot vår skapare / naturen att förkasta någon årstid. Vi och växterna behöver nog denna "skilsmässa" och längta efter varandra.
(Har en svägerska som bor på Rhodos + min ex.make som bor i Malaysia. De saknar faktiskt höstrusk och vinter!!)
--------------------
Bättre sänt än aldrig! Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!
Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
CITAT (Ewa L @ 07-01-2004, 13:10)
Vi och växterna behöver nog denna "skilsmässa" och längta efter varandra.
Där slog du allt huvudet på spiken! Vad vore väl våren om vi inte ens hade behövt längta! ...och hur skulle vi orka med sommarens trädgårdsarbete om vi inte fått ladda batterierna några månader...?
Medlem
Antal inlägg: 766
Medlem nr: 108
CITAT (vickeva @ 07-01-2004, 21:39)
Jag skulle GÄRNA leva i ständig sommar!!!!!!!! Gärna runt 30 grader varmt varje dag!!!
Jag tror att även du skulle tröttna efter några år. Jag håller med er som tycker om våra olika årstider. Visst är det härligt att längta till våren!! Men det är också skönt att vila lite från trädgårdsarbetet under vintern.