Tycker det är pinglor på de flesta katthalsband ute i handeln.
Jag tar bort pinglan direkt innan halsbandet sätts på katten. Inte bara för kattens skull utan för min egen. Blir tokig på pinglor.
Iof hade det behövts en koskälla på Bengt. Där räcker det inte med en liten fjuttig bjällra. Den förb...de katten hittar på så mycket rackartyg att en varning hade behövts när han är på G.
Kattlucka finns i detta huset. Det är väldigt bra service på den luckan. Det finns t.o.m en dörrvakt.
Hur funkar den?
Jo, katten kastar sig handlöst på den, sätter varenda klo i luckan samtidigt som katten vrålar
*KAMIKAZEYAMAHAMITSUBISHI*.
Genast hörs steg inifrån. Någon vrålar på katten att den ska släppa dörren innan den faller i bitar. Dörren (kattluckan) öppnas och katten kliver in som om inget hänt.
Kommer inte dörrvakten direkt (kanske är upptagen på toa eller nåt annat (o)nödigt) då tar man till ytterligare ett knep för att få luckan öppnad.
Samtidigt som man bryter sönder luckan med tre tassars alla klor så tar man tass nummer fyra och slår hysteriskt med på luckans handtag.
Det brukar på dörrvakten att snabba sig till dörren.
Jag har sagt till herrarna (Bengt, Kurt & Morgan) att om de bara sätter sig lugnt och jamar lite snällt så kommer jag så gärna och öppnar DÖRREN. De behöver INTE agera rivningsexperter.
Jag brukar få blickar som ser smått chockade ut

följt av ett

.
Som om jag skulle kunna inbilla dem om att jag vore lika snabb till 'deras kattlucka' om de jamade lite utanför dörren. Nänä, det har de testat och det går mycket snabbare på detta sätt som de använder nu.
Jag ska bara vara tacksam över att få använda deras lucka som dörr till mig och hundarna.