Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mårbackastickling som börjar sätta blommor
          Dravena
          Inlägg 03-06-2010, 11:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 30 652

Hej på er!

Jag är helt ny här och helt ny som pelargonfrälst. Jag har tagit en stickling på en av mina mårbackapelargoner som verkar ha rotat sig. Idag hittade jag en liten liten blomsterstängel med små små knoppar. Ska jag ta bort den eller låta den vara kvar? Plantan har varit i jord ca 1 vecka.

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 3)
          Sussie F-Flower
          Inlägg 03-06-2010, 12:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Jag satte också en Mårbackastickling i april som snabbt fick knopp. Jag valde att ta bort den och även dom som har kommit senare för jag vill att plantan ska få ge all sin energi till att växa och bli stor och kraftig först. wub.gif SEN får den blomma!

Jag satte min sista knopp som jag tog bort i ett glas vatten och den har faktiskt snart slagit ut... biggrin.gif

Välkommen hit förresten! smile.gif

Citera
          Dravena
          Inlägg 03-06-2010, 15:24
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 30 652

Tack! Då ska jag plocka den lilla sötnosen så får vi se hur den tar sig. smile.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 03-06-2010, 18:04
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Sussie F-Flower @ 03-06-2010, 13:40) *
          Jag satte också en Mårbackastickling i april som snabbt fick knopp. Jag valde att ta bort den och även dom som har kommit senare för jag vill att plantan ska få ge all sin energi till att växa och bli stor och kraftig först. wub.gif SEN får den blomma!

Jag satte min sista knopp som jag tog bort i ett glas vatten och den har faktiskt snart slagit ut... biggrin.gif

Välkommen hit förresten! smile.gif

hej Sussie F-Flower ..... Du är inte ensam att bli en pelargonfrälst, Jag försökte övervintra mina från förra sommaren, men lyckades inte. Bara massa jobb!! sweatingbullets.gif så sade min make att köp det som behövs och inte occupera garaget med allt. Jag köpte en Mårbacka rätt tidigt i våras och den var så rak i huvudstammen att jag tänkte börja stamma upp den. Alla de avklippta topparna tryckte jag direkt i lös blomsterjord och har fått byta nu till större krukor. Jag tog bort alla blomförsök för att få dem rota sig ordentligt och bli lite större. Nu växer de och mår bra, inga knoppar i sikte och "mamman" den växer i kronan.
          så du gör rätt i att inte låta dem gå i blomn för tidigt. .... Trevligt att få en annan nybörjare i pelargonfrånten i forumet så kan vi få mer tips från veteranerna. .... tummenupp.gif De är uppskattade! ..... fuchian

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 17:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon