CITAT (Sussie F-Flower @ 03-06-2010, 13:40)

Jag satte också en Mårbackastickling i april som snabbt fick knopp. Jag valde att ta bort den och även dom som har kommit senare för jag vill att plantan ska få ge all sin energi till att växa och bli stor och kraftig först.

SEN får den blomma!
Jag satte min sista knopp som jag tog bort i ett glas vatten och den har faktiskt snart slagit ut...

Välkommen hit förresten!

hej Sussie F-Flower ..... Du är inte ensam att bli en pelargonfrälst, Jag försökte övervintra mina från förra sommaren, men lyckades inte. Bara massa jobb!!

så sade min make att köp det som behövs och inte occupera garaget med allt. Jag köpte en Mårbacka rätt tidigt i våras och den var så rak i huvudstammen att jag tänkte börja stamma upp den. Alla de avklippta topparna tryckte jag direkt i lös blomsterjord och har fått byta nu till större krukor. Jag tog bort alla blomförsök för att få dem rota sig ordentligt och bli lite större. Nu växer de och mår bra, inga knoppar i sikte och "mamman" den växer i kronan.
så du gör rätt i att inte låta dem gå i blomn för tidigt. .... Trevligt att få en annan nybörjare i pelargonfrånten i forumet så kan vi få mer tips från veteranerna. ....

De är uppskattade! ..... fuchian