Peztis, det kan nog vara någon Black Barlow med, här hemma har jag några ofotade annars. En av mina gammeldagsa är ordentligt mörk också. Din rosa-vita var söt! Vilken (för mig) ovanlig bladform. Skir!
4:an, vilken läcker kruksamling

Bor de i krukor ute jämt? Jag har en akleja som självsått sig i samma kruka som de afrikanska liljorna. Den har under flera år följt med in i vinterförvaringen som har varit källare, torr och rätt varm och ljus, jordkällare, fuktig och kall och mörk, källare kall och fuktig lite ljus, samt i vintras uthuset, 5 grader, ljust och torrt. Den blommar lika troget varje år, efter att ha skjutit långa bleka skott och bett om ljus och vatten tidigt på våren. I år tänkte jag den skulle få flytta ut, då dör den väl
Jag tog fotona med min nyköpta lågbudgetkamera, den fick VG i betyg förutom att den slukar AA batterier som jag inte lyckas ladda upp i samma takt.
Mammamaggan, jag både frösår ordnat i pluggbox och sprider ut beroende på vilka fröer det är.
Ingrid, STEKEL, nu skrämde du mig, har jag aldrig hört talas om?? Däremot är Aklejorna de enda som klarar sig från sniglarna hyffsat i allafall!
Okey, bra att du bestämt dig och att hitta flera fröpåsar, det är nog inget problem
Meriona, du är bjuden på kaffe på lotten i helgen

eller i veckan. Snart har de blommat över

CITAT (ninnisky @ 14-06-2010, 15:54)

Underbart vackra, ljuvligt sköna... helt enkelt härliga blommor. Jag hade svårt att slita mig från dina bilder jag, Wilmer.
Aklejor tillhör också en av mina absoluta favvisar och jag har några, bl a en läcker rödorange med gul kjol. Tror jag köpte den av *Ulrica* på första Surtemarknaden.
Ojojoj, undrar om hon kommer sälja fler

Jag hade en läcker pastellakleja på lotten stor som attan, men den verkar jag ha tagit kål på. Hur är det möjligt? Den var rosa-gul sådär, lite orange kanske...