Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jag ska köpa kompost...., vad ska jag tänka på?
          Laban
          Inlägg 05-04-2009, 14:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 64
          Medlem nr: 10 771

Vi har bestämt oss för att börja kompostera vårt avfall och tänker köpa en kompost. Vad ska jag tänka på? Har ni något tips på en bra kompost som inte är allt för dyr?

Vårt hushållsavfall menar jag alltså rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ingrid fuxwall
          Inlägg 06-04-2009, 20:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Nu kommer jag säkert inte med några vettiga råd men berättar hur jag gör.

För många år sedan köpte vi en "gröna anna" på göfab, den har en lös vinterskrud. Den fungerar bra men köttben är den dålig på eller så är det jag som gör fel men annat köksavfall förmultnas och ger bra näring men för oss två är en kompost för lite så Ni behöver kanske fler, allt beror ju på hur mycket Ni producerar - potatisskal matrester osv.

Trädgårdsavfallet samlar jag i kompostgaller och där lägger jag halvgången kompost från Anna med jämna mellanrum.

Hur mycket utrymme du behöver beror nog inte enbart på hur stor tomt du har utan snarare på hur mycket som odlas - hur mycket rens du producerar. Tror att här finns ca. tio kompostgaller fack men i år måste fler sättas upp. Förra året krävde valpen en massa avspärrningar som jag hoppas kunna använda flirting.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 12:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon