Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lugna sig med Cosmos?
          Ragazza zon6
          Inlägg 05-04-2009, 12:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 123
          Medlem nr: 9 466

Jag vill hinna få till Cosmos som är hyfsat kraftiga redan i juni. Är det ändå för tidigt att så dem? Jag har extrabelysning och hyfsat svalt. Tänkte bredså dem eftersom pluggboxarna är knökfulla. Hur gick det till?! :-))

Tina

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 06-04-2009, 21:02
          Länk hit: #2

Gäster

Att cosmos tillhör kortdagsväxterna är inget jag har hittat på själv, här ärtex ett citat från Rara Växters info om just Cosmos, den dubbla rosa: "Rosenskäran är en kortdagsväxt och blommar därför först när dagarna blir lite kortare men blommar sedan ända fram tills frosten tar den. Blommar juli-oktober. Trivs i soligt till halvskuggigt läge."
          Och jag har också läst det på fler ställen, men framför allt har jag sett det i min trädgård, men det skiljer på sorterna hur känsliga de är. Early Summer blommar under sommaren hos mig, jag bor i Dalarna och vi har också rätt ljusa nätter. Det är intressant, för även om jag sår de olika sorterna samtidigt (i april-maj) så börjar de blomma vid olika tider. Och det följer just sorten, alla de vita halvdubbla (Cosmonaut tror jag den hette) satte knopp samtidigt förra året och någon vecka senare kom nästa sort. Daydream är en favorit men blommar alltid sent hur tidigt jag än sår.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 13:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon