Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> De växer inte!, Sådden har stannat i växten
          Oasen
          Inlägg 08-04-2009, 18:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 63
          Medlem nr: 17 688

Jag vet att jag har pratat om detta tidigare, men nu börjar jag verkligen bli fundersam. Jag sådde mina frön 9 mars och de kom upp på bara några dagar. De har nu de senaste ca två veckorna stått i ett söderfönster i ett miniväxthus. Det blir med andra ord både ljust och varmt eftersom solen har skinit de senaste dagarna. Dock händer det nada! Petuninan är fortfarande 1 cm hög och Flitiga Lisan är ca 2 cm hög med endast hjärterblad.

Dock håller mina Purpurvindor och Blomma för dagen på att bokstavligt talat växta mig ur huset! De står på exakt samma ställe och dessa växer så att det knakar! Jag vet snart inte var jag skall göra av dem då det dröjer länge innan jag kan ha dem ute dygnet runt.

Dock testade jag att toppa en av dem för att se om det kom två toppar istället. Det gjorde det inte utan det var bara en stjälk som fortsatte. Skall man toppa precis ovanför hjärterbladen? Det är enda stället där det är två blad mitt emot varandra.

I vilket fall har jag läst att man kan ge en mycket svag dos näring så det har jag gjort till mina putteplantor för att se om det händer något då. Eller skall man börja skola om dem redan? Fast de är knappt hanterbara när de är så små...

Tacksam för svar!

--------------------
          Odlar i zon II-III.

"Om du väntar tills du är säker på att något är rätt, kommer du förmodligen inte att göra mycket av något."

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 20:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon