CITAT (Annetorp @ 25-12-2008, 18:49)

Jag har lite av varje i mitt växthus:
Pelargoner, änglatrumpeter, rosor, rossticklingar, klematissticklingar, liljor, valnötsträd, vinrankor, jordgubbsplantor, smultron, dahliaknölar, "Flädie" äppleträd (har självympat) och 2 stamträd.
Jag kan ha missat något. Håller en tempratur på 3-10 grader beroende på hur kallt det är ute och vad solen värmer upp under dagen.
Med vänliga hälsningar
Jonas
Nu spirar våren med blåsippor och vitsippor. Vintergäcken, snödroppar och scilla håller på att tackla av i blommningen. I växthuset håller rädisor, sallat, verbena, blåklocka, solrosor och fackelranka att växa till sig. Mina Pelargoner, änglatrumpeter och nästan alla dahlihaknölar frös bort. Vinrankan visar små röda knoppar som håller på att brista när som helst. Äppleträdet "Flädie" är bara ett spö i år det måste växa till sig innan jag toppar det. Liljorna håller på att titta upp och har dessutom fått lite ny jord. Buxbomen får jag snart flytta ut, kanske kruka upp dem i större kruka. Äntligen går vi mot en varmare tid.
Mvh
Jonas
P.s. 8/5 2009 När jag stod och tömde krukorna på änglatrumpet hittade jag ett lite ljusgrönt skott 5cm ner i jorden En av mina änglatrumpeter har klarat av en rejäl nedkylning i växthuset. Den kommer jag att vårda ömt.D.s.
Redigerat av Annetorp: 08-05-2009, 15:22