Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har köpt buskar idag!, lycklig :)
          Österläge
          Inlägg 11-04-2009, 20:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Idag var vi på Rångedala plantskola och tittade på buskar och träd. Vilket stort sortiment, det fanns så mycket man ville ha...! Vi lyckades dock begränsa oss lite, dels av ekonomiska skäl (blev rätt dyrt ändå) och dels för att vi tänkte att vi köper några nu, planterar dem o ser hur det blir, så köper vi fler sen.

Idag köpte vi:
          Två buxbomsklot
          En järnek på stam, ska stå mellan buxbomskloten på ena sidan trädäcket - jag ser framför mig att det mot planket bakom ska finnas en överdådigt blommande klätterros som kontrasterar fint mot det vintergröna o formklippta... smile.gif
          En bärhäggmispel som jag tror blir jättefin som del av gränsen mot granntomten, ska ha blandade buskar där.
          En ormhassel (hurra! favorit!)

Imorn ska vi till familjen o fira påsk men på måndag ska de ner i jorden! biggrin.gif (De är krukodlade så de klarar sig ju två dagar, har vattnat dem)

Är så glad för att vi äntligen har kommit igång med trädgården! Som jag har längtat... tongue.gif Och maken tyckte tom det var kul att köpa buskar, kors i taket! wacko.gif flirting.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 09:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon