mina tankar går oxå till främst dig SannaLasso, en eloge för du brydde dig.......det är ett hårt slag mot oss alla, som bryr oss om katter och berörs av deras tragedi. Det är alltför ofta de behöver vår hjälp i flera situationer. Jag har själv erfarenhet i vintras, och känslor jag får ta - för att jag brydde mig om just denna katt som blev matbyte , och visst kan man tycka (och jag själv till viss del) att en trädkatt kan komma ner. men mina tankar var - varför var den är så högt uppe ? trodde den kanske blev uppjagad dit, nu var det visst något med klorna. Min grannes ungkatt, bland de goaste hankatt jag mött blev tagen i vintras av räven, hur det kändes går inte beskriva....... klandrar mig själv, att jag inte tog in honom om natten, jag visste räven sprang här, schasade bort den ett flertal tillfällen, orädd var den, , men nu var det ju inte min katt :-( det är inte lätt med katter, vi kan nog inte förhindra att det händer otäcka saker och hemska möten mot deras död hur gärna vi önskar.
Redigerat av mirjam: 13-04-2009, 20:24
|