CITAT (Lady Hamilton @ 15-04-2009, 09:00)

Den absolut bästa gödningen är GRÄSKLIPP det kan man använda till allt. Köp en gräsklippare med uppsamlare så har du gödsel till allt. När du vill gödsla själva gräsmattan så klipper du bara gräset utan uppsamlare. Så har jag gjort i många år och det fungerar perfekt
Jo, ja. Och tack också till GunnellF.
Nu kommer svammel - sluta läs om du inte gillar svammel!
Vi har ingen gräsuppsamlare, vi låter gräset få tillbaka sitt. Första trädgårdsåret klippte vi glatt och enkelt med den gamla icke-motordrivna-gräsklipparen. Jag tyckte gräsmattan var OK, vi vill inte ha en stel golfmatta (torparträdgård). Andra trädgårdsåret fick sambon för sig att gödsla gräsmattan med Algomin. Vi fick tjockt och frodigt gräs, som ledde till att vi åkte iväg och köpte en motordriven Klippo för, ja var det 8 tusen spänn? Jag som tyckte om ljudet av och känslan att klippa med den gamla gräsklipparen...
Mer svammel, förlåt
Förra året gödslade vi halva gräsmattan med Algomin (det räckte inte till hela, och vi kom oss inte för att köpa till). Man kunde tydligt se skillnaden, det var två olika mattor (färg och täthet). Jag lägger ingen värdering i det. Jag saknar ljudet och känslan att klippa med den gamla gräsklipparen.