CITAT (Myosotis @ 17-04-2009, 09:49)

Njaa... de "träffas" väl varje dag rent fysiskt men jag menade mer att de på något sätt borde lära känna varandra. Inte alls sagt att det skulle kunna fungera, men tänk om mobbaren (bara en, inte i flock) t.ex. fick komma hem till offret, dricka saft och klappa hunden eller nåt och upptäcka att offret är en helt vanlig, trevlig människa. Om det fortfarande finns något mänskligt hos mobbaren borde det kanske bli lite svårare att slå offret på käften nästa dag?
När jag gick i tvåan fanns i min klass en kille som tydligen blev mobbad. Det kulminerade när han blev fasttejpad vid en papperskorg och aldrig kom in efter rasten (inga vuxna ute som såg!). Jag minns inte vem/vilka som mobbade honom, men i alla fall resulterade det i att hela klassen bjöds hem till den här killen en hel dag. Det hela var mycket trevligt. Choklad, hembakta bullar, lek på tomten, vi träffade hans rara mamma och gulliga lillasyster och allt var helt okej.
MEN, innan vi åkte dit hade vi informerats om att hans pappa var militär och vääääldigt sträng! DÄRFÖR var det synd om honom!
Om de gett sjutton i att ge oss den informationen hade det kanske funnits en chans att han kunde bli "en i gänget", men resultatet blev att han fick vara ifred, men aldrig blev "en del av gemenskapen". Lite bättre för honom förmodligen, men ändå så jäkla klumpigt hanterat.
CITAT (Huggorm @ 18-04-2009, 00:58)

Tja, det skulle nog göra henne synlig, åtminstone för stunden

Såklart!
Slå dem på käften bara!