Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kommer "slyn" upp när jag planterar häck?
          LenaFriman
          Inlägg 21-04-2009, 20:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 196
          Medlem nr: 795

Hej alla glada!!

Ni som kan & vet så mycket, kan ni hjälpa mig?

Har en tomt som är "2 år gammal".

Där jag nu vill ha häck så finns det massor av sly under den "utschaktade " jorden.

När jag nu gräver mitt häckdike kommer slyn att börja växa in i häcken då??? thumbdown.gif

Mvh Lena.

--------------------
          Mvh Lena i zon 6.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          LenaFriman
          Inlägg 24-04-2009, 12:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 196
          Medlem nr: 795

Den största delen av tomten har varit utan skog (tror de varit skog för länge sedan). De har bara varit "oanvänd gräsplätt" där kommunen har inväntat tomtköpare. Det växer långt gräs och sly som kommunen har klippt emellanåt.

Har inte sett aspar i skogen som är kvar eller närliggande skkog, de är björkar och åter björkar och en och annan gran. Men slyet har ganska stora och lite ovala blad, ser ut som aspblad om man jämför med en "levande" asp.

Jordförutsättningarna är lerjord och jag bor i zon 6 kanske på snudd 7. De låter jätteskönt att jag inte behöver oroa mig för sly resten av mitt trädgårdsliv.

Är det smart att gräva upp för häck ena året och nästa år tillsätta jord och plantor? Då har jag ju mera koll på vad som smyger upp menar jag.

Vad menar du med djupt Gunilla? Hur många halvmetrar eller metrar är det?

Tack för era svar, jag är ju som sagt nybörjare, har pratat med min lokala trädgård, de säger att jag inte ska behöva ha problem med sly som kommer upp, trodde han ej, han vill ju förståss sälja häcken här och nu! naughty.gif

Mvh Lena

--------------------
          Mvh Lena i zon 6.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 00:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon