Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svärdslilja, Dammlös
          mari_tres
          Inlägg 19-05-2004, 19:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 554
          Medlem nr: 1 048

Är av någon outgrundlig väldigt förälskad i den gula svärdsliljan och skulle sålunda vilja ha en sådan någonstans i min närhet så att jag kan beskåda underverket närhellst jag behagar. Men jag har ingen damm..... *snyfta*

Måste man ha en damm för att kunna odla sådana i trädgården? Skulle man kunna ha en hink med hål i botten ( så att det blir fuktigare i jorden utan att vattnet för den skull står still, något jag har för min inte är bra för någon växt, utom för min Mose vass...) och gräva ner den i landet eller ska jag försöka hitta en vän med damm och hyra in den där?

Och skulle detta naturens underverka i så fall gå att kombinera med kaveldun? Finns det kaveldun som är härdigt i zon 4? Finns det plantskolor som säljer kaveldun? Eller nåste man ta en resa söderut i höst och samla frön? unsure.gif

Eller har någon en annan ide? Jag tar i detta läge glatt emot all hjälp jag kan få rolleyes.gif Jag vet ju att det finns många duktiga människor här på forumet! tongue.gif

--------------------
          Simma lungt!!

Zon 4½ Sundsvall, Nolby

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          andersen
          Inlägg 19-05-2004, 19:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 130
          Medlem nr: 51

Jag tror att du kan ha den i ett kar eller dyl,svärdsliljan ser jag ibland ute i Stockholms skärgård och där växer den många gånger i någon fördjupning i berget intill vattenbrynet/vasskanten.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon