Tack för allt stöd

Visst känner jag innerst inne att det inte är JAG som felat i det hela, men det tar så fruktansvärt mycket energi när man ska stötta och trösta dottern, hon har såna hemska humörsvängningar p.g.a. situationen och det är jag som får ta hela smällen.
Att prata med farmodern tror jag inte går, det är ingen som känner att dom törs, hon är ingen elak människa men vill nog gärna styra familjen så mycket som möjligt.
När hon blev farmor så kände hon sig inte mogen för det och presenterade aldrig dottern som sitt barnbarn utan som sonens lilla dotter, hon ville inte heller att dottern skulle kalla henne farmor utan använda hennes namn.
Den mognaden kom för flera år senare.
Nu känner hon sig väl ännu äldre då när hon ska få sitt första barnbarnsbarn.
Själv fick hon sin första endast 16 år gammal och vid fyllda20 så hade hon redan fått sina barn, själv saknade hon fullgången skola och pluggade vidare när hon var runt 50 år, idag är hon undersköterska.
Mina två barn skulle jag stötta i vad som helst, bara dom själv inte riskerade att fara illa av det och det anser jag inte att min dotter gör med sin nuvarande situation som blivande ensamstående mamma.
Hon är en mycket mogen tjej som inte vill ta hjälp av andra i sånt som hon skulle kunna klara själv, hon har framtidsplaner och hon kommer att lyckas i allt som hon skulle vilja göra.
Jag själv ville nog bara få känna att vi inte var ensamma om situationen med farmödrar som lägger sig i mer än dom behöver.
Tack alla för stödet, nu ska jag bara rycka upp mig och skaffa lite ork inifrån......den hoppas jag kunna hitta i trädgården idag, nu när snön äntligen har lämnat rabatterna.
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.