Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Prestationsångest, när, var och hur har jag felat så??
          Pia L
          Inlägg 24-04-2009, 13:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Inga barn borde ha prestationsångest, oavsett ålder och mina barn har aldrig behövt ha det tidigare.
          Jag har alltid berömt mina två barn när dom gjort något, dom lärde sig tidigt "handling och konsekvens" och tog ansvar för det dom gjorde, därför behövde dom aldrig ha någon prestationsångest.
          Dom har alltid vetat att jag älskat dom och varit stolt över dom.
          Men nu mår dottern så dåligt och känner prestationsångest.....inte inför MIG, utan för sin farmor!!!
          I farmors ögon så har hon misslyckats i livet, saknar fullgången gymnasiumutbildning (hon åkte till Australien sista gymnasieåret för att arbeta) hon har inget fast sällskap och äger inte sin lägenhet (d.v.s. hon sitter inte med dyra lån)

I mina ögon så känner jag inget misslyckande, direkt när hon kom tillbaka från Australien så skaffade hon ett jobb som hon senare fick fast anställning i, hon fixade en lägenhet inom gångavstånd från jobbet, en liten billig tvåa som hon trivs i, hon håller på att ta körkort.

Dessutom ska jag bli mormor i september wub.gif

JAG sätter inga krav på hur hennes liv "borde" ha sett ut, visst hade det väl varit önskvärt om hon träffat den stora kärleken som värdesatte hennes kvalitét, istället för den hon nu väntar barn med, men jag är glad att hon inte stannat i förhållandet "för barnets skull" som så många gjort.

Hur fungerar ni som har barn och barnbarn i vuxen ålder, klandrar ni dom för att dom "misslyckats" med sina liv bara för att det inte passar in i era tilltänkta mallar av hur livet SKA se ut??

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Myosotis
          Inlägg 25-04-2009, 17:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Tack Mimmi och Eva smiley_small_hug.gif
          Och Pia, jag glömde säga att du naturligtvis inte har felat någonstans. Du stöder din dotter på den väg hon har valt, hur skulle det kunna vara fel?!

--------------------
          Det ska gå.

Citera

Inlägg i den här tråden
          Pia L   Prestationsångest   24-04-2009, 13:06
          torvan   Stackarn, hur gammal är hon? I dag är det ju så va...   24-04-2009, 13:51
          Eva-Helene   Absolut inte! Jag lägger mig inte i deras liv ...   24-04-2009, 14:02
          Pia L   Hon är nyss fyllda 23, och det var farmor som DÅ t...   24-04-2009, 14:04
          Rose   /.../ Jag, hennes pappa och min sambo är a...   24-04-2009, 14:30
          *Stintan*   Det vore fullkomligt otänkbart för mig att klandra...   24-04-2009, 14:05
          mojan   Den farmodern borde skämmas! Jag tycker flic...   24-04-2009, 14:28
          MimmiH   Om dottern mår dåligt av sin farmors beteende så m...   24-04-2009, 16:51
          pejori   Tja...Tyvärr Pia så är det ju så, att man lättare ...   24-04-2009, 22:49
          MimmiH   Ja, precis - dottern behöver mycket stöd samt även...   25-04-2009, 08:20
          Pia L   Tack för allt stöd :smiley_small_hug: Visst känn...   25-04-2009, 08:40
          Myosotis   Det är inget fel på din dotter :smiley_small_hug:...   25-04-2009, 10:08
          MimmiH   Jag blir så förbannad - komma o tala om för andra ...   25-04-2009, 11:32
          GunnellF   Skulle aldrig, aldrig komma på tanken att mina vux...   25-04-2009, 12:20
          Eva-Helene   Myosotis :kompiskram: att studera på distans är v...   25-04-2009, 13:56
          Pia L   Myosotis : Jag tänkte mera att hon kanske inte är ...   25-04-2009, 17:28
          Solstorm   Först och främst: ETT STORT GRATTIS TILL ATT DU S...   26-04-2009, 08:42

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 03:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon