CITAT (Motti @ 29-04-2009, 11:51)

Det var en Barnmorska i ett Tv program som utryckte sin oro för att föräldrar blir allt äldre och äldre,riskerna ökar ju därmed ganska drastiskt för att något ska gå galet både med modern och barnet,hon menade att man inte bör vara över fyrtio när man som kvinna skaffar barn ,just för riskerna.Att män skaffar barn när de är över sextio annser jag vara gubbsjuka och väldigt själviskt utan tanke på konsekvenserna.
Till oss så sas det att riskerna ökar enbart om man är förstföderska och över 40, det är lite skillnad tycker iaf jag.
CITAT (Vippan @ 29-04-2009, 12:00)

Att skaffa barn är ganska slitsamt så visst underlättar det att vara lite yngre.Men jag tror nog att den som är äldre kan vara lika bra Pappa eller Mamma som den som är yngre.Ska man prata om den perfekta föräldern så hur ska den vara i så fall?Är det den som är mitt uppe i karriären och jobbar 50-60 timmar i veckan eller den som kanske är lite äldre och har dragit ner på sitt arbetstempo?
Ett barn behöver kärlek,bekräftelse och omsorg,och det kan en äldre förälder också ge.
Huvudet på spiken, men tror också att det som med allt annat är väldigt individuellt.
CITAT (Aqvakul @ 28-04-2009, 22:27)

42 och 50 år är inte åldrar vi pratat om här, utan snarare föräldrar kring 60 och däromkring. Jag tycker faktiskt att jag för en mkt mer nyanserad diskussion än vad du gör och anser inte alls att du har någon som helst rätt att kalla mig besserwisser.

Ber om ursäkt om jag sårar dig men min åsikt kvarstår, det är alltid dom som är utan erfarenhet som vet bäst.
Nu va inte mitt inlägg riktat till någon specifik person utan bara allmänt till alla som
tror att dom "vet" o det är ju fler än du i denna tråd.
Vad gäller äldre pappor som får barn med yngre kvinnor så förfasar jag mig inte så mkt heller, dom barnen har det ju isf bättre än dom som har båda föräldrarna som äldre. Har ju iaf förhoppningsvis sin mamma kvar senare.
Redigerat av netaave: 29-04-2009, 11:41