Nu kan jag inte hålla mig.
Kan tyckas att det är lite väl stora rubriker om ex. Roundup när det används i trädgårdar, jag vet att det är många som använder det men inte i sådana mängder.
Men det lustiga är att när ett företag pumpar ut en massa kända (och okända) gifter i vattendrag och Världshav så är det ok bara så länge dom pumpar ut dom godkända 3miljoner kubik per år, men oj då så arga herrarna som bestämmer blir om dom pumpar ut... eller oj då "råkades" släppa ut några extra hundratusen liter av nåt extra giftigt ämne, då blir det offentlig klapp på handen och några futtiga tiotusen till några futtiga hundratusen kronor i böter.
DET är ju fan i mig inte riktigt klokt, snacka om att "sila mygg och svälja kameler"
Så det lilla som en del använder av Roundup på envisa Kirskål pga att dom inte orkar gräva hela sommaren av ex. sjukdom så är det lite smålöjligt innan dom stora miljöbovarna tar tag i deras s t o r a bidrag till förstörelse.
Tycker också att länders regeringar skall ta sitt ansvar angående detta i första hand.