CITAT (Fenja @ 22-05-2004, 14:29)
Istället för att sitta hemma, tryggt bakåtlutade bakom sina datormonitorer och gnälla över hobbyodlares användande av Round up eller rökarnas "utsläpp" utomhus. Då kanske, kanske man skulle kunna åstadkomma lite mer än att det "bidde en tumme"?!!
Appropå att se längre än näsan räcker...
Fenja
Njae....Självklart finns det mycket i omvärlden som skulle rättats till om jag finge önska, men som anna. var inne på, någonstans måste man ju börja och på odla.nu diskuterar vi ju oftast hemträdgårdsfrågor och inte vanligtvis världspolitiken...
(Rökares vara eller inte vara är väl inte aktuellt i just denna tråden...långsinthet leder väl sällan till något konstruktivt tycker undertecknad?

)
Ibland undrar jag nästan om det inte är synen på, och acceptansen för, ogräset som borde ändras på...Hur länge har vi haft kemikalier att använda och hur länge , historiskt sett, har vi nordbor haft en trädgård att odla? Ogräs hör liksom till en trädgård tycker åtminstone jag. Vi vanliga, som inte har råd att anlita trädgårdsmästare, borde väl kunna leva med en del kirskål etc. så som det alltid gjorts...en kliniskt ogräsren trädgård brukar faktiskt få mig lite misstänksam mot innehavarna, åtminstone om de är förvärvsarbetande också...
Unn, stolt miljömupp