Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kirskål, Hur sköter jag min kirskål?
          Rosie F.
          Inlägg 21-05-2004, 21:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 3 666

Förlåt. Min rubrik är bara på skoj, men min undran är mera seriös och jag tänkte att jag skulle testa min tanke på kunniga människor innan jag gör något överilat.

Jag har ett mosshörn där gräset inte riktigt vill växa. Det är mörk och lite...(hur ska jag säga..?) tillslutet, trångt, inte så luftigt. Ja, ni förstår kanske? Jag funderar på att plantera azalea i det hörnet, den ska ju klara skugga. Nu till kirskålen. I anslutning till vår trädgård har vi den växande i rika mått och detta innebär att jag inte anlägger någon odling vid trädgårdsgränsen. Det här planerade buskage skulle dock gränska till kirsodlingen så självklart kommer den inpromenerande under azaleorna som en självbjuden gäst.

Min tanke är då att varför ge sej in i ett krig man ej kan vinna? Hur skulle det se ut med ett azaleabuskage med kirskålen som marktäckare? Och framför allt: Skulle azaleorna orka med konkurransen?

Nån som har någon tanke?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Rosie F.
          Inlägg 22-05-2004, 22:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 3 666

Nja, MRLINDELL, round-up är visserligen nog så effektivt, men jag pratar om kirs, kirs och åter kirs! Nog skulle jag kunna utrota det som kommer in, men jag skulle få fortsätta att pensla round-up till döddagar. Min lilla rest av miljötänkande som finns kvar sedan den tiden då sådant var viktigt (observera ett stänk ironi) skulle må ganska risigt.

Och Cilla, jag har funderat över detta med ljuset. Om det skulle räcka. Vad kan jag annars välja? Jag gillar inte rododendron.

Kirskålspirog? Nej, snälla! Ge mej round-up istället! Nej, jag bara skojar. Jag är inte så där över mej förtjust i piroger men jag har faktiskt provat att äta kirsen men jag hittade inte något passande vin till. (Nej, förlåt! Nu tramsar jag igen!!) Jag har aldrig provat med något riktigt recept. Då jag testade var det bara lite lätt fräst i smör och det var väl inte direkt någon kulinarisk upplevelse. Jag såg som hastigast att det fanns en hel tråd med kirsrecept. Jag ska kolla där.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 12:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon