CITAT (linda84 @ 08-05-2009, 12:46)  inte är du ensam inte, jag gör dig sällskap i galen skapen iaf vet inte just nu hur många jag har hemma men ett helt gäng är det iaf  ganska många dog tyvärr för mig nu i vintras men det får vara så länge då jag bor hemmahos mamma å pappa å inte har så mycket plats just nu därav har jag även tappat bort räkningen för tillfället. vet du hur många du har hemma i din samling? *nyfiken* Jag vet inte hur många jag har, men jag vet ungefär hur många jag _hade_.. Innan flytten så hade jag nästan 400st olika krukor (en hel del dubletter dock, men någonstans mellan 200-250 unika arter var det i alla fall) men nu har säkert 100-150st plantor dött.. Usch, jag är faktiskt så ledsen över de som dött att jag inte ens orkat räkna de som är kvar, jag vill helt enkelt inte veta hur illa det är. Men trösten är att nu har vi äntligen fått ordning på större delen av huset och kan nu ge dem bättre plats, ljus och tid så nu hoppas jag att jag ska återetablera mitt bestånd så snart som möjligt! (De dog pga att det är svårt - även för en tålig växt som hoya - att klara sig i ett mörkt dammigt rum med minimalt med tid för bevattning och omvårdnad.. Men som sagt så är renoveringarna inomhus nu snart klara så nu ska de få det betydligt bättre, jag ska ägna någon vecka i sommar åt att plantera om samtliga hoyor och ge dem den kärlek de behöver och förtjänar!)
--------------------
Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.
|