CITAT (SidneyB @ 11-05-2009, 21:29)

Oh hej vilken respons!! Det hade jag aldrig trott!!
Tänk att de finns de som har koll på antalet inlägg som olika personer gör -ambitiöst!
Mitt antal inlägg beror på att jag är så ny i trädgårdssvängen - jag har inte mer att komma med helt enkelt. Överlåter de kloka svaren till er andra med mer erfarenhet.
Ang min önskan om en "egen" tråd för oss norrlännningar känns det mindre angeläget nu när snön till sist smält;-) Men jag skulle ändå gärna ha en tråd där jag kan ställa mina "norrlandsfrågor ex kan man så frön ute nu eller måste jag förgro inne? när planterar ni ut era plantor? Beskärninga av buskar - när gör jag det? och när gödslar jag som norrlänning? Finns det något som är "för tidigt" när det gäller gödsel, beskärning, och städa i rabatterna?
Men när sommaren väl är här läser jag gärna frågor och svar från hela vårt land! Jag är inte helt insnöad i zon 5 även om det kanske lät så...
Allt gott!
Hej SidneyB!
Jag tror inte att du behöver någon egen tråd för norrlänningar(vad är det förresten för folk?

)
Här på forumet finns ju folk från såväl Norrbotten, Västerbotten, Jämtland, Medelpad osv , som folk från Skåne, Småland, Värmland och Fjollträsk inte att förglömma.
Själv är jag tyvärr än så länge mantalsskriven på den sistnämnda orten, men jag odlar i Norduppland där vi har ett klimat, som gör att zonerna växlar mellan 4 och 5 beroende på var i trädgården jag befinner mig.
Självklart kan du ställa dina frågor utifrån de förutsättningar du själv har.
Jag skulle gärna se att det var "obligatoriskt" att ange odlingszon, och att detta framgår i den korta profilen. Det skulle vara bättre än att tala om hur många inlägg var och en av oss har gjort.
Så tycker jag. Och kontentan av allt jag hasplat ur mig är: Känn dig absolut inte utanför för att du inte kommer från "sydligare nejder".