Ja, en del okynneseldar det mesta som är brännbart, det är ju ett "enkelt" sätt att bli av med grejerna. Samtidigt har jag sett folk slänga löv och ris på den lokala miljöstationen. Det är nästan så man vill gå fram till dem och be dem att köra hem det till oss, vår kompost tar gärna emot mer löv och kompostkvarnen kan ta hand om riset

I och för sig åkte löven nu på SRVs kompost i stället, men varför skänka bort perfekt kompostmaterial på det viset?
Apropå dumpa skräp i skogen - jag har t.o.m. hittat plastsäckar fyllda med trädgårdsavfall (såg ut att vara mest löv) dumpade i en skog. Man skulle väl i alla fall kunna tömma ut avfallet på marken så att det kan förmultna och ta med säckarna hem igen, om man nu prompt måste göra sig av med trädgårdsavfall på detta sätt?!? Och ibland förvånar det mig hur folk orkar krångla till det för sig. Vi såg en gammal mangel dumpad längst upp på en kulle i skogen, dit det bara gick en lång slingrande grusväg. Det hade garanterat varit lättare att ta mangeln till en miljöstation och i våra trakter är det gratis. Hade det varit något lättare än en mangel hade vi burit bort det, men vi var till fots och som sagt mitt i skogen med minst nån kilometer till närmsta riktiga väg.