CITAT (Solstorm @ 17-05-2009, 19:47)

Bättre än så kan det inte sägas!
Är det meningen att vi ska tycka synd om dem som inte får sina bostäder gratis? Andra människor har fått jobba ihop pengar för att skaffa sig egendom. Om jag jobbar ihop något som mina barn får ärva så är det avsett för dem och inte några tjuvar. Vad skulle husockupanterna säga om vi stal deras bilar, cyklar, kläder, mat, böcker, husgeråd mm? Väldigt tråkigt att alla inte har välbetalda arbete men inte ska man tillåta kriminalitet bara för att människor inte har råd att skaffa sig det de vill ha.
Jag tycker väldigt synd om den som inte kan få en bostad. De som inte haft någon möjlighet att jobba ihop pengar och skaffa sig någon egendom. Att ha någonstans att bo är någonting alla borde ha rätten till. Oavsett om de är fattiga eller rika.
Vad har tjuvar med saken att göra? Vem har talat om att stjäla massor av grejor? Det handlar om folk som ockuperar ett hus som står tomt och är helt oanvänt, det går väl inte att jämföra med att stjäla bilar, cyklar o.s.v. Det är väl inte väldigt tråkigt att alla inte har välbetalda arbeten, det är synd att folk(inte minst studenter) inte kan få någonstans att bo trots att det finns massor av tomma hus.
Det är mer civil olydnad i mina ögon än det är kriminella gäng som springer runt och stjäl.
Redigerat av Nauti: 17-05-2009, 20:24