CITAT (Sarasl @ 16-05-2009, 12:37)

Fråga till ABCiV:
Hej! En sån trevlig tråd och så fina inspirerande bilder ni ALLA lagt ut! De gör mig lite nyfiken och jag vill därför gärna ställa en fråga ffa till ABCiV: När du har dina plantor i trådkorgarna, hur gör du då med bevattningen? Rinner inte överskottet ner på de plantor som står under el har du ngn fiffig lösning för att undvika det? Och blir det nog ljust för plantorna? Anledningen till att jag undrar är så klart att det verkar som ett praktiskt sätt att få ut mer av växthuset på höjden under den period då småplantorna tar upp så mkt plats innan de ska ut i trädgården!
Soliga vårhälsningar!
Trådbackarna var ett fynd jag gjorde på Blocket, kunde inte motstå... men det är precis som du säger, övervattning rinner ner på växterna under. Dessutom är backarna lite för låga så växterna växer fort ur dem. Just nu har jag frösådderna där istället och mindre plantor. Den bästa lösningen för att bygga på höjden har jag hittat här på odla.nu. Det är att köpa hyllan Hyllis på IKEA och sätta hyllplanen upp och ner så man får en bevattningslåda. Jag har flera såna hyllor och det funkar jättebra! Där är utrymmet även större mellan hyllorna.
Redigerat av ABCiV: 19-05-2009, 06:52