CITAT (sjusorterskaka @ 19-05-2009, 17:56)

Har du försökt prata lite snällt med grannen om katterna? Hade mina katter förstört för grannarna hade jag skämts ögonen ur mig (en av anledningarna till att jag inte låter dem springa ute utan uppsikt).
Sandlådan hade du kunnat täcka över så att inte katterna går där när den inte används, men det är ju lite svårare med rabatterna.
Det finns en hel del tips här på forumet om du söker lite. Vissa mer humana är andra.

Ja om man har katter som går ute så borde man förstå att "skämma ögonen ur sig" är meningslöst. Vi har tre katter som går ut och in som de vill. Vi har gjort vårt bästa genom att lägga en stor hög sand i en avskild hörna av trädgården där de tycker om att uträtta sina behov. Men att helt förhindra att de gör det någon annanstans är ju faktiskt omöjligt.
Jag har pratat med alla grannar och berättat hur många möss katterna kommer med från deras trädgårdar och fick då höra "VA?! är det därför vi inte har möss längre?!" Bara på andra sidan gatan från våra grannar har folk stora problem med möss berättade två av grannarna.
Det hela utvecklades till att "småsura" grannar vi brukade höra "ssssshhha" på katterna nu säger "ksss ksss kom då, aaaw vad fin du är"
Redigerat av WillyW: 20-05-2009, 08:55