Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tomat, Bladen krullar sig
          Nellie
          Inlägg 25-05-2004, 08:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 2 173

Hej, nu är det andra året jag odlar tomater i växthus och de har börjat bete sig märkligt. Toppbladen på varje planta krullar sig på längden, det gäller samtliga plantor, jag ha 4 olika sorter.

Jag vattnar dem varje morgon och kväll.

Alla bra tips tas emot.

Nellie
          rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MRLINDELL
          Inlägg 26-05-2004, 14:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 190
          Medlem nr: 2 101

Många övergöder sina tomater & växter. När de frågar i forumet har de inte gjort någonting .. för mycket eller fel bevattning, och/eller för mycket eller fel gödning är den vanligaste orsaken till problem vid hemmaodling.
          Det är för mycket pill med allt i från pollenering till toppning & tjuvning.
          Hemma behöver man i princip inte göra någonting även om man kan göra det. En & annan tjuv kan man låta växa typ 15 cm och plantera i kruka och få en genetisk kopia av förra plantan t ex.
          Mitt råd är att hoppa över alla de här måste sakerna, det är bara intressant för kommersiell odling där man vill åstakomma en massa olika saker som har negativ inverkan (läs ekonomiska effekter) på produktionen.

Skulle man gå ut med "GE FAN I VÄXTERNA" så skulle hälften av frågorna inte ställas i forumet, förstår ni?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 04:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon