Kan dra en telefonhistoria med växtankytning när jag är på gång. En gång för flera år sen var jag ute på ett apparatfel i Televerkets då nya förvaltningsbyggnad Kasernen. Dåligt ljud i luren. Det var en Dialog så fram med skruvmejseln och bort med kåpan för att byta lur. Då såg jag felet, innanmätet var en grann syn. En grön sörja som det jäste och puttrade i. Orsaken hängde ovanför, en ampel! Som tydligen ibland fick lite för mycket vatten och överskottet rann ner i telefonen. Det blev en ny telefon som ställdes lite vid sidan.
Tar en till utan växtanknytning. Var ute på samma fel på ett företag. Donnan som hade anknytningen var en ca 40-åring som försökte se ut som 20 med hjälp av spackel mm. När jag greppade luren var det som att ta i en ål med all kräm som den var ingniden med. Hålet för hörkapseln var i det närmaste igensatt med puder och annan goja som skiftade i grönt. Vet inte om det var ärg från mässingen eller mögel. Mikrofontratten var röd av all rouge och också den nästan igensatt i alla springor. Fram med tången och klippte av lursladden och lät luren hamna i papperkorgen. Bluurk. Sen blev det handtvätt.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|