CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-05-2009, 11:03)

Myosotis vi väntar på privatiseringen sedan några år tillbaka. Titta på Tyskland, där är alla aptoek privata och det fungerar bättre.
Jag hat så många dåliga erfarenheter med dom. Har fått felaktig medicin, dom försökte att byta ut min medicin trots att läkaren kryssade för att dom inte får byta ut den osv
Arg blev jag ju när dom skulle stjäla 900 kr från mig. Jag visste att det bara fattades 10 eller 20 kronor till frikortet. Men nej då, det fattades 900 kronor.
Jag var nog nära att äta föreståndaren där levande när han menade att dom inte gör fel och datorn kan inte heller göra fel. Sedan är det inte så lätt att bevisa motsatsen eftersom du ett kvitto som efter 4 veckor inte går att läsa längre.
Men till slut hittade jag ett kvitto som man kunde läsa slutsumman. Då fick dom ge med sig. Men då hette det plötsligen att alla kan ju göra fel.
Eller som när dom inte hade medicinen hemma då kollade dom om en annan apotek har den. Apoteket i Nordstan i Göteborg har den och dom reserverade den till mig, hette det.
Min sambo åkte in till stan, letade parkeringplats och gick till apoteket. Men där fanns inte den medicinen, har inte funnits sedan en tid. Vad har han gjort nu igen, sa dom.
Ofta har vi åkt till nästa stadesdel till apoteket där men när dom införda detta konstiga kösystemet och jag kanske skulle sitta där i en timme och vänta, bara för att jag hade mer än en recept, då slutade vi med det också.
Problemet jag ser när apoteket här blir såld är att samma personal är kvar. Kommer jag inte idag, så kommer jag imorgon.......... många privata samtal trots att det är en lång kö osv
Elisabeth
Det verkar som du kommit riktigt på kant med ditt apotek. Jag hoppas och tror att de flesta apotek har nöjdare kunder.