Det är mycket stora skillnader på olika apotek. Det största apoteket som finns i min närhet, där är personalen ofta(inte alla) bedrövlig. Förstår inte hur de kan ha så mycket att stå och prata om med varandra och skratta åt när där är mängder med kunder som väntar. Serviceminded? Knappast.
Här finns ett litet apotek som hade ett idiotiskt ickekösystem. Jag kom till kassan och lämnade in ett recept. Det kom mängder med kunder efter mig som blev expierade men jag fick vänta och vänta. Jag frågade om medicinen inte fanns färdig, om de var tvungna att blanda den själv eftersom det tog så lång tid. Fick till svar att alla som inte hade recept måste gå före och jag skulle få min medicin när där inte fanns någon kvar utan recept kvar. Blev tillsagd att jag skulle gå och sätta mig några meter bort eftersom de absolut inte kunde ha kö framför kassan. Jag talade om att jag ÄR kö och jag väntar här. Det kom ju hela tiden in nya kunder, jag skulle kunna få vänta i många timmar ju. Det tog två timmar att få medicin som fanns färdig. Hur där ser ut nu har jag ingen aning om, detta är mer än 20 år sedan och jag har aldrig handlat där någon mer gång.
När jag ska gå till apoteket nu så väljer jag att åka förbi det stora huvudapoteket och kör nästan en mil extra för att komma till ett litet apotek med toppenbra serviceminded personal.
|