CITAT
aqualis Skickat den 02-09-2008, 23:00
Hej Iris
Vet inte om följande bara är inbillning, men jag har använt får gödsel och det verkar som om det blir mer ogräs, ogräs som inte finns i grannskapet.
Annars så är den bra.
Med vänlig hälsning
ogräset beror med största sannolikhet att det har följt med hö eller halm och att gödseln inte har fått brinna ordentligt.
CITAT
ingrids Skickat den 03-09-2008, 11:20
Visst har någon i en annan tråd förklarat det här med att olika djur smälter maten olika bra. Tydligen var det vanligare att frön passerade oskadda genom hästar än genom kor (som har fyra magar). Får är kanske mer lika hästar?
får är precis som kor idisslare och har 4 magar som funkar ungefär som en snabbgående rötkammare, så det är inte så stor risk att ogräsfröna överlever genomfarten..
CITAT
Grå Skickat den Idag, 10:42
Kan jag tolka svaren i den här tråden som att fårgödsel inte är riktigt bra att använda vid pumpaodling?
Har använt hönsgödsel förut, men den måste man ju vara väldigt försiktig med. Nu har jag inga höns längre (på ett tag), men desto mer tillgång till fårgödsel.
Hjälp?
det enda som jag kan se som problem med att använda fårgödsel är väl att du får stödgödsla med extra kväve på något sätt..
MVH Tobbe