Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> vilken livsvilja!, äppelträdet som vägrade ge upp
          rutae
          Inlägg 31-05-2009, 20:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 22 827

måste bara berätta om ett litet träd med stark livsvilja,
          köpte för ett antal år sen ett äppelträd(nja, den var ju kanske snarare som en buske?)det lilla äppelträdet var tydligen lockande god åt våran hundvalp som förtjust gnagde sönder ( rätt mycket) på trädet, besviken över detta var jag men tänkte att jag iaf skulle prova att laga trädet med ( trädbalsam eller vad det nu hette?)
          och visst överlevde den detta , men inte var den så vacker, hade ju haft det tufft från starten...
          det lilla trädet hade oturen att måsta flytta plats också tillråga på allt crying.gif vid sista uppgrävningen( tror det blev 3 st) blev den stackarn även bortglömd whistling.gif den stod hela förra sommaren rakt uppå ner på gräsmattan i en pytteliten jord klump, ingen brydde sig om den stackarn.. när hösten kom antog jag att trädet naturligtvis var dött, hur skulle den ha klarat den här sista prövningen? och så kom en kall vinter.. och en vår.. då kom jag på att jag måste slänga bort det lilla trädet, och döm om min förvåning när jag kom fram fick jag se att stackaren levde!! w00t.gif små, små knoppar började bli!? inte kan man väl då slänga bort den som kämpat så väl?? nä, jag planterade den där den stod, den var absolut värd en chans till tummenupp.gif det är inte det vackraste trädet.. men det är inte alltid utsidan som räknas!! wub.gif

Citera

Inlägg i den här tråden
          rutae   vilken livsvilja!   31-05-2009, 20:40

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon