Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tomat, Bladen krullar sig
          Nellie
          Inlägg 25-05-2004, 08:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 2 173

Hej, nu är det andra året jag odlar tomater i växthus och de har börjat bete sig märkligt. Toppbladen på varje planta krullar sig på längden, det gäller samtliga plantor, jag ha 4 olika sorter.

Jag vattnar dem varje morgon och kväll.

Alla bra tips tas emot.

Nellie
          rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MRLINDELL
          Inlägg 27-05-2004, 20:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 190
          Medlem nr: 2 101

Det var inte så jag menade! Men då hade kanske de som varit förtvivlade idag inte varit det pga växter som lägger av. Det kommer ca 25 frågor i veckan om pollinering, toppning, tjuvning på alla möjliga och omöjliga sätt.
          Råden är minst sagt konstiga till någon enstaka planta. De flesta har problem med vattning och gödning, plantorna lägger av eller tappar blommorna.
          Min åsikt är att det är bättre att låta bli än att försöka göra något som är fel eller missgynnar växten, eller något som inte bidrar något nämnvärt för växten men man tar en stor risk.

Var hos en i veckan som fått rådet att toppa växterna, de såg för #¤%&" ut och det blir inget på de plantorna. Hade han fått det goda rådet att låta bli hade han varit lycklig!!

Toppa plantorna, flytande blåkorn och mycket vatten ... ofta ... och plantan hamnar på återvinningcentralen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 14:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon