Oj, oj, oj! Vad ni gnäller på Apoteket. Det är väl ändå så, att det inom alla yrkesgrupper finns både bra och mindre bra medarbetare.
Själv är jag sedan drygt fyra år tillbaka, pga sjukdom, storkund hos dem. Jag frekventerar halva året olika apotek i Storstockholm, resten av året i Norduppland. Jag har bara goda erfarenheter. Trevlig och kunnig personal överallt. Ibland har de inte alla mina mediciner, men det är jag ju medveten om, så jag beställer i god tid.
Eftersom ni inte själva är anställda på de olika apoteken, kan ni ju inte veta vilka arbetsuppgifter de har, som ni ser prata med varandra. De kanske inte alls har till uppgift att ta hand om kunderna.
Jag har oxå svårt att förstå varför ni har dispyter med personalen, de är ju anställda och har skyldighet att följa de regler som finns. Både vad gäller kösystem och antal Treo-tuber.
Att sedan påstå att de äldre medarbetarna har svårt med "datahanteringen". Trams säger jag. Det är nog inte världens enklaste datasystem de har att arbeta med och säg det system, som fungerar felfritt i alla lägen.
Innan ni skäller på anställda, försök att sätta er in i deras situation. Föreställ er att det vore ni själva som arbetar där.
Om ni själva varit utsatta för omorganisation och haft en mörk skugga, i form av hot om ev nedläggning/uppsägning, hängande över er under lång tid, vet ni att det kanske inte alltid är så lätt att vara på sitt bästa humör.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|