Jag har haft råttor och skulle fortfarande ha det om inte min sambo var allergisk! Helt klart bland världens bästa husdjur, så tillgivna, smart och lättlärda!!!
Jag hade buren i ett mindre rum utan "jätteviktiga" saker där de fick springa runt utan uppsyn, i övriga rum höll jag dem under uppsikt. Mina gav sig inte på sladdar, men det är väl dumt att chansa innan man vet. De gnagde faktiskt inte SÅ mkt när de inte var i buren, var upptagna med att utforska tror jag. Men allt i buren fick sig en omgång.... Likaså allt de kunde nå genom burgallret!!! (tapeter, möbler, gardiner bör vara uton räckhåll, annars blir det bomaterial)
Men de är så härliga!!! kommer när man ropar, keliga etc. JAg var tvungen att ge den ena antibiotika i sprutor i två veckor. Hon lärde sig på två dagar att när jag kom till buren vid en viss tid skulle hon komma ut, sedan skulle hon sitta still på handuken medan hon fick sprutan. prova det med en kisse!!!!!
Transport skedde på axels, gärna med tröja med huva som man kan krypa ner i om man blir trött!!!
Jag hade två tjejer, men killarna ska dessutom vara mkt lugnare som vuxna. Hade sambon inte funnits hade jag tagit dem direkt!!! kolla in svenska råttsällskapets hemsida för bra info:
http://www.rattsallskapet.se/
Redigerat av Miro: 06-06-2009, 10:31