Jag kan ungefär bara hålla med föregående i tråden, och luktar gör de, hur ofta man än städar. De har en fömåga att kissa just där de ska sova.
Jag har bara haft honor, men både jag och min pojkvän blev allergiska tillslut (det är urinet som är mest allergent), så var det slutet på den eran. Våra åt halvt sönder en skinnsoffa bl.a. så de ska inte vara lösa för länge utan uppsikt. De hoppar bra, de kom upp utan vår hjälp i både soffan och sängen. De har en förmåga att samla mat, både fiskpinnar och chips hamnade under min sovkudde, och i en garderob hittade jag nästan en hel påse Bridge-blandning, jösses vad de måste kämpat!

Sladdar äter de, ojoj Miro, dina råttor var nog ovanliga som inte gjorde det. Men det går att klä in dem eller stripsa upp dem.
Var noga med att kolla med dina vänner så att råttföräldrarna inte verkar ha mycoplasma bara, då köper du på dig sorg och problem. Tumörer är inte helt ovanliga heller, av de tre honor jag hade så fick jag ta bort en pga dåligt psyke, en fick tumör och en mycoplasma. Två av dem var från regade uppfödare, den ena från djuraffär.
Jättetrevliga djur är det ändå!
Du får sätta in massa söta bebisbilder!