Tack noora för den här tråden!
Jag blev lite nyfiken på spelet men ville inte skriva i den andra tråden av förklarliga skäl...
Jag har hört talas om Sims men aldrig spelat det själv. Jag drar mej ofta för nya spel för jag tycker det är tråkigt och svårt att sätta sig in i och lära sig nya spel och skjuta-spel tycker jag är tråkiga och många andra för svåra. Till skillnad från 9-årige sonen som verkar förstå tom de mest komplicerade spel helt intuitivt...
Jag har därför lite frågor:
1. Måste man ha spelat de tidigare Sims för att förstå eller uppskatta 3:an?
2. Kan man interagera med andra personer i spelet? Du skriver att man ska smöra för chefen, menar du att man kan snacka med grannar, chefen och liknande? Kan man skaffa vänner också? För man är väl inte uppkopplad via internet så att det blir som Second Life?
3. Händer det saker som man ej själv har tagit initiativ till eller är det endast en själv som får saker att hända?
4. Finns det något mål, kan man "vinna" eller "förlora". Typ måste man göra något speciellt som att se till att ens personer får mat varje dag, håller sig friska och tjänar pengar för att kunna betala hyran och köpa möbler och andra saker?
5. Går tiden i spelet när man har det avstängt?
6. Kan man radera och starta om ifall man tröttnar på sin figur och sitt hus etc.?
Jag är dock rädd för att jag skulle fastna i spelet om jag skaffade det. Typ sitta hela första helgen fastklistrad framför datorn för att göra ett hus och en fin trädgård, snäsa att jag är upptagen till resten av familjen och sedan tröttna efter en vecka...
Om man aldrig har spelat det förut kanske man lika gärna kan börja med
2:an+alla extensions
(för det kan jag skaffa gratis)...

Berätta allt om Sims för mej!
Redigerat av *Ulrica*: 06-06-2009, 10:45