CITAT (flaxss @ 06-06-2009, 13:48)

håller med där att växterna var en del välgjorda men andra mindre välgjorda. så det tycker jag dom skulle lagt ner mer tid på. men vart hittar man så man kan odla? hittar inte det alls. har sett ''grannar'' som odlar.
Du börjar med att låta din sim skaffa fröer eller frukter/grönsaker. Om du låter en sim läsa upp sig till nivå 1 i trädgårdsodling får du automatiskt fröer, annars kan man hitta dem på marken i parker. Jag vet inte om man kan köpa fröer, men du kan köpa frukt i mataffären och det funkar ju lika bra.
Sen går du in i din sims "inventory" (ryggsäcksfliken). Där ser du fröerna/frukterna. Klicka (eller högerklicka, jag kommer inte ihåg vilket) på ett frö eller en frukt, så får du upp alternativen "ät" och "plantera" eller nåt i den stilen. Välj "plantera" (plant), sen kan du placera ut fröet/frukten där du vill så den. Du kan så var som helst i din trädgård, man behöver inte ha nån speciell odlingsjord som i tvåan. Du kan även flytta på dina plantor i efterhand, så det är inte så noga var du sår dem. Sen är det bara att vattna och plocka ogräs som vanligt

Det finns en vattenspridare under "small appliances" (inte direkt intuitivt) om dina simar vill slippa springa runt med vattenkannan...
Om du har många frukter av samma sort i en "hög" i ditt inventory kan du klicka på den lilla "fliken" längst upp till vänster på ikonen för frukten, då får du upp en lista med alla frukterna i högen. Det tog en stund för mig att lista ut det...
CITAT
men annars blev jag lite missnöjd med växterna plus att jag tycker det än är lite krångligt än där man väljer (exmepel i bygg alternativ har dom ju klumpat ihop allt i ett hus, om du förstår?). jag tycker dom mer skulle haft det som i 2'an det var mer lätt överskådligt där. så det är dom två saker som jag tyckte var negativa annars för förigt så är jag nöjd med det. sedan en sak är tråkigt att dom inte har mer väder plus husdjur vilket jag saknar från 2'an. känns lite tråkigt med samma vind i bladen och samma solsken.
Jag tycker att det är svårt att hitta vissa föremål i katalogerna, speciellt om man är van vid att de ska finnas i en specifik kategori men har flyttat på sig (som vattenspridaren som förut låg bland trädgårdsprylar i byggläget).
Jag saknar också vädret. Förmodligen kommer det i någon expansion så småningom, likaså husdjuren. Jag skulle kunna lägga en slant på att husdjur kommer i expansion nummer tre ungefär

I princip allt som fanns i expansionerna till tvåan är ju borta förutom odling, så vi har nog en hel del att "se fram emot"...
Men nu kanske dom kan skippa alla prylpacken, eftersom dom har en online-butik för extraprylar i stället. Det är väldigt smart av dem att man får ett antal poäng i butiken när man registrerar spelet, på det viset lockas alla att testa butiken. Jag hade förmodligen inte bemödat mig om att ens titta på den om jag inte hade blivit ditlockad med en "gratiskupong".