Visste jag kunde lita på att få bra tips av de redan frälsta. :-)
Christina, 'Beauty of Leafland' ser väldigt väldigt lockande ut. Glömde faktiskt bort att pimpinellerna även har sprakande höstfärger. Tack för de fina bilderna och tipset. Antar att den sätter fina nypon också? Ska försöka undvika grävmaskinshanteringen, men fan vet, plötsligt är man där med grävmaskinen eller bulldozern... På tal om bilder så brukar ju Kajsa alltid ha mycket fina bilder (kolla HMF), precis som här. Har sett 'Vapelle' men tvekar lite pga sin långsamhet. Bryr mig inte så mycket om ifall den remonterar för jag gillar alla nyponen som bildas runtom grenarna.
'Altaica' lyser med sina månar och tycks vara en mycket fin kandidat, liksom 'Karl Förster'. Är 'Altaica' din favorit Svennis? Den där mannen Karl förster har förresten väldigt många växter uppkallade efter sig. Tror jag har ett gyllene gräs med hans namn. 2Blue, vet du om KF sätter några nypon och har dom typiska långa bågformade grenarna eller om den är mer kompakt? Slutligen, vad tror ni om 'Golden Wings' med sin pimpinellbakgrund? Och hur är det med 'Aïcha'?
|