Jag hittar inte heller tråden där Aq och jag fick kritik för att vi allför envist markerade spam trådar. Jag vill inte hänga ut någon eller några, men tonen i tråden var allmänt kritisk mot att vi var varit flitiga med att markera spamtrådarna.
Jag tycker inte att det är speciellt roligt att sitta och öppna dessa meningslösa spaminlägg och peta dit en spam smiley, men har tidigare gjort det så fort som jag upptäckt spam. Efter flera sura kommentarer om detta bestämde jag mej för att lägga ner min rapportering, och Aq gjorde ju detsamma.
Att några störde sig på spam markeringarna gick bla ut på att inlägget automatiskt hamnar längst upp när någon svarar på det. Det var flera som tyckte att det var bättre att låta spammen "självdö" långt ner bland inläggen. Eftersom det finns någon levande och troligvis tänkande varelse bakom spaminläggen tyckte och tycker jag fortfarande, att det ändå är bra att tala om för den personen att inlägget är genomskådat som spam, och därför blir markerat med en spamsmily, detta oavsett om det rasar in spam i varje avdelning samtidigt. Att markera har varit att tala om "Du är genomskådad".
Jag har alltid meddelat både Ingemar och Göran om i vilken avd spammet är och vad rubriken på det är. Reaktionerna var jättesnabba i början, spam efter spam togs snabbt bort. Nu har det mattats betydligt, spamainläggen kan ju som nämnts ligga kvar i dygn.
Efter då alltså fått kritik från medlemmar och ett uppenbart ointresse från adm angående anmälda spam, låter iaf jag spammen härja fritt, jag tyckte som sagt inte att det var speciellt kul att öppna dem innan, så nu låtsas jag som jag inte ser dem längre.
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|