Har aldrig anmält ett spam och kommer aldrig att göra. Jag jobbar gärna ideellt för ädlare syften men att rensa andras forum intresserar mig inte. De som skickar spam bryr sig inte ett sk.. om någon anmäler dom eller ej eller om tråden plockas bort.
Som någon (glömt vem) påpekade i en annan tråd så är mycket av spammet automatiskt genererat från någon spambot, ingen bryr si g alltså om någon svarar och syftet är endast att spammet ska synas i sökmotorer som google mfl när de söker igenom forum och andra sajter.
Även de mest enkla forum har ofta någon form av kod som måste fyllas i när man registrerar sig som inte kan läsas av annat än manuellt. Man skulle även kunna ordna så att det krävs en tresiffrig kod för att kunna posta ett nytt inlägg. Jag har ett eget litet forum för skojs skull med helt fri programvara och där hindras spammare varje dag från att regga sig. På odla.nu en reklamfinansierad sajt hälftenägd av en större mediakoncern har man noll intresse för att moderera forat och öka säkerheten! Varför ska vi användare göra jobbet åt dom?