Hej Storleken på växthuset beror på hur mycket plats du har... och vilken prisklass du vill lägga dig på!
När man bygger växthus... bygger man alltid för litet!!! För håller intresset i sig så vill man bara odla mera.... för varje år
Så har du plats och ekonomi så bygg större... om intresse för odling är stort!

Det är ju inte bara odlingen som ska få plats.... Att skapa en plats för "egen tid" i växthuset är att rekommendera

Jag byggde en soffa i mitt växthus och jag ÄLSKAR att sitta där en stund när jag har tid... lyssnar på musik och läser lite i en bra bok

Underbart... Samtidigt kan jag se hur planterna gror

Just nu har jag Tomat, gurka, melon och kryddväxter som timjan, lagerblad, rosmarin, basilika... Fikon, kiwi, pelagonier, lite tropiska växter så som väderkvarnspalm, banan, citron... JA du kan ha massor i växthuset.
Väljer du glas, så har du inte så lång säsong... men du kan njuta av dina växter utefrån... men då måste du springa där och dra fram och tillbaka med skuggväv... efter vädret. Har du kanalplast skuggar den vid soliga dagar och du kan övervintra växter billigare på vintern...
Allt detta beror på HUR och VAD du vill odla! tänk ut vad du vill få ut av ditt växthus... berätta för oss så är det lättare att ge rätt/bra svar...