Igår var jag och hälsade på hos en familj som har råttor. Det hade blivit ungar av misstag. Jag smälte direkt, så underbart söta!!! De små rosa tassarna

och så skulle de smaka lite försiktigt på mitt finger. Jag fick hålla pappan också. Vilka underbara djur! Jag har alltid gillat råttor men aldrig träffat dem så här. Jag kan inte sluta tänka på dem.

Jag vill ha råttor jag vill ha råttor jag vill ha råttor...
Ni som har/har haft råttor, kan ni inte berätta lite mer om dem? Sökte lite på nätet och det verkade hemskt krångligt, man var tvungen att ha en gigantisk bur och råttanpassa hela huset osv., men hemma hos den här familjen var det så avslappnat, buren var mer normalstor med lite olika våningar och så där, de fick komma ut under uppsikt, två katter och två jättestora hundar finns, alla älskar råttorna. De verkade väldigt lugna och nöjda. Tänk om jag skulle ta 2 av ungarna? I så fall får jag ju läsa på, låna böcker och så där naturligtvis, tänkte bara börja med att höra lite allmänt med er. Kan man ha två pojkar ihop? Brukar man kastrera dem? Är det dyrt att ha råttor? De sa att vuxna hannar kan lukta illa, men det gjorde inte denna. Slutar de lukta när man kastrerar?
Fick bara suddiga bilder, men det är den till vänster som jag blev särskilt förälskad i. Sen är där två skäckiga också.