en del av mina kissade och sket där dom tyckte, andra gjorde det enbart i buren vid ett speciellt ställe.
men det går att lära dom att göra det vid ett ställe i buren. exempel ha en liten ''sandlåda''.
CITAT (Myosotis @ 17-06-2009, 12:23)

De är inte dumma!
Igår träffade jag av en slump den här råttägaren igen (eller slump och slump, det var på Åby marknad,
alla var ju där så det var inte så konstigt kanske...), hon söker fortfarande nya hem till dem. Det blev tre pojkar och en flicka och flickan ska de behålla själva, dessutom blev jag ju kär i den grå hannen med den vita pricken, så det blir två hannar i så fall. Frågade henne också om min idé med uteburen och hon tyckte inte det var något konstigt med det, kände tydligen folk som hade det så.

Och så säger ni att de lätt blir förkylda, det vill man ju verkligen inte utsätta dem för. Det kanske är värst med temperatur
variationerna, är de ute hela tiden anpassar de sig mer som du säger Linus. Hm, jag får fundera vidare.
när jag ''råkade'' ha fönstret öppet, så var det ju rusmntemp först sedan sjönk tempen. plus har man dom ute länge i kallt väder så blir dom förkylda. men om de anpassar sig så kan dom nog klara det bättre. plus så får du ju ge dom mycket bomaterial.
CITAT (Myosotis @ 17-06-2009, 12:23)

så det blir två hannar i så fall
GRATTIS!!

vad kul. du måste ta kort på dom!
med risk att jag själv blir sugen igen att ha råttor.