Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bilbesiktningen
          ingrid fuxwall
          Inlägg 23-06-2009, 20:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

De är numera min stora fiende

Idag fick jag räkning från dem, på två tider där man inte infunnit sig. Första tiden var en bil jag inte känner och som jag aldrig sett och andra tiden var vår Astrid men där blev det något fel - kanske var det jag som gjorde fel men jag skrev upp och åkte på en tid som inte fanns.
          Fast om de skickade räkningen fel kanske de gjorde fel på bokningen också men jag blir väl tvungen att betala för båda för att slippa indrivning - inte roligt är det, att komma på kant med myndigheterna.

Men idag skulle man undersöka Astrid och hon underkändes - det saknades spolarvätska!
          Frågade om ombesiktning men man litade på att jag själv skulle fixa att fylla på. Att Astrid saknar glas på ena blinkersen - ingen kommentar, spolarvätskan var viktigare

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Grå
          Inlägg 24-06-2009, 07:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Det är fakiskt lag på att man ska ha spolarvätska i behållaren, eftersom det kan hända hemska olyckor bara på grund av att folk skiter i det för att det "känns mindre viktigt".
          En klar vindruta är lika viktigt som att det finns lampor i lamphusen, en varningstriangel och bilbälten i bilen.

Den besiktningsman som släpper igenom en bil utan spolarvätska begår tjänstefel.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 01:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon