Hej! Jag beställde Rhododendron från Bakker, när de kom var det två små vissna plantor med gula toppar, vars rotsystem vuxit runt runt krukans kant. Inte var de billiga heller. Jag skrev och klagade flera gånger, och de slingrade sig. Men till slut läste jag på ordentligt på konsumentverkets hemsida vad jag hade för rättigheter (se konsumentköplagen och distansköplagen), och så skrev jag igen att jag ville reklamera och så hänvisade jag till dessa lagtexter. Då fick jag plötsligt ett svar att om jag skickar mitt kontonummer så får jag pengarna tillbaka. Än har jag inte fått dem, men jag ska allt ge dem några dagar. Så får man dåliga plantor på postorder, ge inte upp! Man har rättigheter som konsument i Sverige, påminn dem om det! Om det inte hjälper, anmäl till ARN! Jag var så ledsen varje gång jag såg de där små plantorna som jag trots allt betalat rätt mycket för, så jag ville inte se åt dem. Men om företaget rättar till misstaget, så känns det faktiskt mycket bättre! De ska inte sälja skräp! Och vi får väl göra vårt bästa för att påverka dem i rätt riktning! /Paula
|