Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > JAG ÄR ARG !, Beställning Easy plant
          anncarlan
          Inlägg 09-06-2009, 12:36
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          09-06-2009
          Medlem nr: 24 059



          Hej !
          Jag har beställt plant av Easyplant Garden ready i början av maj. När jag idag ringer och efterhör var min order tagit vägen får jag svaret "Allt är slutsålt, du får ingenting". Detta gör mig galen eftersom jag fått en orderbekräftelse och allts enligt mig borde fått min order. På över en månad har inget meddelande om någon slutförsäljning nått mig. Det är så dags nu att börja leta efter fina plantor !!
          Jag är jättesur !
          Är det någon som har erfarenhet av detta företags försäljningsmetoder ???
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          paulalala
          Inlägg 25-06-2009, 06:37
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem sedan:
          31-12-2004
          Medlem nr: 4 813



          Hej! Jag beställde Rhododendron från Bakker, när de kom var det två små vissna plantor med gula toppar, vars rotsystem vuxit runt runt krukans kant. Inte var de billiga heller. Jag skrev och klagade flera gånger, och de slingrade sig. Men till slut läste jag på ordentligt på konsumentverkets hemsida vad jag hade för rättigheter (se konsumentköplagen och distansköplagen), och så skrev jag igen att jag ville reklamera och så hänvisade jag till dessa lagtexter. Då fick jag plötsligt ett svar att om jag skickar mitt kontonummer så får jag pengarna tillbaka. Än har jag inte fått dem, men jag ska allt ge dem några dagar. Så får man dåliga plantor på postorder, ge inte upp! Man har rättigheter som konsument i Sverige, påminn dem om det! Om det inte hjälper, anmäl till ARN! Jag var så ledsen varje gång jag såg de där små plantorna som jag trots allt betalat rätt mycket för, så jag ville inte se åt dem. Men om företaget rättar till misstaget, så känns det faktiskt mycket bättre! De ska inte sälja skräp! Och vi får väl göra vårt bästa för att påverka dem i rätt riktning! /Paula
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 01:31
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon