Nej, jag hade inte frågat markägaren...
Jag har själv funderat på att plantera fläderbuske i samma anda. Detta på kommunens mark.
Men i ditt fall antar jag att markägaren är antingen kommunen, någon bonde i närheten eller någon jätte i stil med SveaSkog eller Skogsägarna (kanske är samma sak??).
Min gissning, utan att alls veta nåt om nåt är att bonden säger ja, han skiter i solrosor. Kommunen och skogsjätten säger nej enligt deras policy att någon inte får plantera nåt i deras mark.
Smyg dit med lite frön... finns fortfarande i affären, även om vissa butiker plockar bort fröerna nu.
Den vanliga varianten från Nelson får du nog så om varje år, om inte fåglarna glömmer nåt frö som självplanterar sig... vilket trots allt kan inträffa. Men en påse kostar typ 15-20 kronor så det är inga stora investeringar det rör sig om!
Kul bus, verkligen! Lycka till och glöm inte att vattna i början!
Av denna anledning kan det vara vettigt att du börjar hemma.
Förresten, KÖP INTE BLOMJORD!!!! Det är värsta kraft-anabola-jorden och växterna får osunt mycket näring. Köp det som kallas planteringsjord som är magrare... Jag gjorde INTE det och har förlorat närmare 20 påsar med spännande fröer på grund av denna blomsterjord! :-(((
Nåja. Om du planterar plantor så ser du var dom är och det är lättare att vattna. Du får smyga dit med en sån vattenflaska som alla idrottare av rang har...! :-)
--------------------
Nässjö, zon ??. Frilansande trädgårdsmästare till hyreshuset där jag bor.
|